Förlossningsberättelse

Dagen började med att jag knappt hade sovit nått under natten, tror jag sov mellan 6 och halv nio, sedan sa både jag och Simon att vi var tvungna att göra nått den dagen, så vi tog med lillebror och blixten och promenerade till mormor, denna promenad tog ca 40 min... i vanliga fall tar den Max 10. Väl där drack vi kaffe och surrade, sedan gick vi tillbaka till Putte, hem tog det lika länge. 

 
Sedan åkte vi till mamma där jag la mig i badet och fick låna en vetekudde att ha på ryggen efteråt. Kom tillbaka till Putte vid ca 9. Såg klart hockeyn och sedan gick vi och la oss i sängen eftersom vi inte sovit så mycket. Vid halv tio fick jag kraftig smärta i bäcken, mage och rygg så jag smsade mamma och frågade ifall man kunde få foglossning så sent i graviditeten 😂 men vi smsade och under den tiden hann jag få säkert 6 värkar så hon tyckte jag skulle kliva upp ur sängen och gå lite. Sagt och gjort men var tvungen att ställa mig och gunga under värkarna så Simon ringde förlossningen undertiden jag gick på toaletten. Värkarna kom ungefär med 1.30 mins mellanrum och varje värk höll på i ca 1 min. Så vi fick komma in då vi kände för det, vi packade ihop våra saker och satte oss i bilen, under vägen till sjukhuset hade jag ungefär fyra värkar. Det är den värsta bilturen jag åkt. Väl inne på akuten mötte en  kille upp oss med en rullstol vilket jag tackar honom för. Vägen till förlossningen var hemsk och Simon och han pratade innebandy.
 
Väl inne på förlossningen fick vi komma in i undersökningsrummet och dom satte på ett ctg och kollade hur täta värkar jag hade. Sedan kollade hon hur öppen jag var, visade sig att jag var 5 cm öppen och vi skulle bli kvar där tills bebis var född klockan var då halv ett. Vi gick in i förlossningsrum 2 och dom tog hål på hinnorna, timmen senare var jag öppen åtta centimeter. Jag skulle promt ha kaffe och de fick stå tills det var kallt så strax innan krystvärkarna började klunkade jag i mig hela koppen. Sedan var det dax att börja krysta och då var klockan ungefär tio i två. 02.24 kom världens finaste flicka till världen och vi var världens lyckligaste föräldrar.❤️
 
Så ca 2 och en halv timma var vi inne innan hon valde att titta ut, en snabb och helt underbar förlossning var det. 2016-12-29 kl 02.24 är den bästa dagen i vårat liv❤️
 

Våran fina lilla Alice ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!