Amning....

..Det är en fantastisk sak, som en kropp kan göra helt själv. Tänk att en människa kan producera mjölk. Att få mata sitt barn, år 2017 finns det å klart andra sätt som med hjälp av ersättning. Det första man får höra av folk som man träffar/känner, ååh så mysigt att amma, det är det bästa som finns. Men då var ju saken den att alla inte tycker om det. Man behöver inte tycka att det är mysigt, alla gör ju inte det. Man ska helst amma tills barnet är 6 månader, man ska helst amma, man ska så sjukt mycket och jag är så less på alla måsten. Alla gör sitt bästa för sitt barn, vissa kan inte amma, vad ska dom göra? vända sig ut och in, kämpa i tre månader och barnet är aldrig nöjd? nä. Ge ersättning om ni inte kan amma, visserligen så tar det längre tid för vissa att få igång amningen, men alla kan inte. alla vill inte. Så varför göra något som man inte vill.
 
 
Men, jag har aldrig fattat det mysiga med amning, sen dag ett har jag inte förstått det mysiga. När ska det vara mysigt? hur ska det vara mysigt? ibörjan gör det så förbannat ont, det läcker mjölk och allt är bara skit. sen äter barnetkonstant i två-tre månader. Men jag har stått ut och nu börjar hon visa att hon tycker det är mysigt. Så vad gör man inte för sitt barn? Alice äter mindre tisse och mer mat, men snutta här och där. sövas med tisse, sova med tisse och tisse mitt på dagen. Jag accepterar att det är så men jag förstår bara inte det mysiga med det hela. Jag kanske hade för höga förväntningar, kanske jag kommer tycka om det när jag ser tillbaka på det, eller med nästa barn, eller barnet där efter. det ä sånt man inte vet. men jag står ut och vi får se när jag slutar, om en månad, om två, om tre. det får tiden visa. När hon är lycklig är jag lycklig helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Julia Knuts

JA varför måste det vara så mycket som man "ska" göra när man är mamma?!? Jag håller med dig i allt det du skriver, önskar att jag skulle ha kunnat amma men man ska ju inte behöva må dåligt för att man måste kämpa så mycket... Levi mår då bra med ersättning och det är ju det enda som spelar roll! Kram ♡♡

Svar: jaa.. håller med dig. Det är så stort och laddat om allt med amning. Ersättningen nu för tiden är ju såå bra:)
Elin Stiglund

2017-06-22 @ 11:26:20
URL: http://nouw.com/juliaknuts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!